Pensionskapital

Hej
Min fråga rör kring flytt av pensionskapital.
Det jag undrar är om man till exempel skulle få en ny anställning med ny pensionsförvaltare och valcentral. kan man då förflytta intjänade kapitalen från nuvarande pensionsförvaltare till den nya eller blir de intjänade kapitalen kvar i AMF?

Kommentarer

  • Hej Ardalan,

    Tack för din fråga!

    För de flesta avtalsområden finns det flytträtt på försäkringen. Om du inte gör ett val ligger försäkringarna kvar så som du har dem, oavsett om du får en ny försäkring hos en annan förvaltare.

    Om du är intresserad av en flytt ska du kontakta din valcentral, de administrerar flytten för din tjänstepension.

    Med vänlig hälsning,