pensionsförsäkring för icke EU medborgare

Hej,

Undrar om ni kan teckna en försäkring för icke EU medborgare? Vi har skrivit en arbetsavtal med en rysk medborgare och behöver en sjukförsäkring, livförsäkring, trygghetsförsäkring, samt tjänstepensionsförsäkring för honom. Om ni kan mejla gärna ett förslag på avtalet.

Kommentarer

  • Hej Svetlana,

    Tack för din fråga! Vi förvaltar endast tjänstepensionsförsäkringar. Om man som arbetsgivare följer kollektivavtal så tecknar man en tjänstepensionsförsäkring via den valcentral kollektivavtalet tillhör. Om ni inte följer kollektivavtal går man via en pensionsförmedlare för att teckna en tjänstepensionsförsäkring. Ni kan exempelvis kontakta Söderberg & Partners eller Max Matthiessen för att teckna ett avtal och det är även de som kan ge er mer information om det.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra