Pensions utag

Hej jag har fyllt 65 år i mars och jobbar 100% har funderat att från April 2023 att bara jobba 3 dagar i veckan hur mycket kan jag ta ut av pensionen.
Jobbar i privat företag har tjänste pension från både stat (liten)och privat.
Tänkte ta ut tjänste pensionen under 5år från April 2024 och sluta arbeta då också.

Kommentarer

  • Hej Björn,

    Eftersom detta är ett forum för generella frågor behöver du kontakta vår kundservice  för att vi ska kunna hjälpa dig och svara på vad som gäller för dig.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia
    Sofia D