Pension

Hej! Om min mamma som är 70 år går bort, har min pappa då som är 75 år någon rätt till någon form av ersättning/ pension/ stöd för att klara sig ekonomiskt? Dem är gifta och har varit sedan 1988, finns inget efterlevandeskydd på pensionen.

Kommentarer

  • Hej Therese,

    Tack för din fråga! Om det inte finns återbetalningsskydd på din mammas tjänstepensionsförsäkringar så kan det tyvärr inte gå vidare till din pappa.
    På Pensionsmyndighetens hemsida finns det lite mer samlad information om vilket ekonomiskt stöd man kan få när en anhörig har gått bort.
    Du kan läsa mer om det här!
    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra