Pension vid 55 år

Jag bill ta pension vid 55 år. Hur jag man? Hag jobbar inte just nu och har little hälsa problem.

Kommentarer

  • Hej Joyce!

    Tack för din fråga.

    För att starta eller ändra din utbetalning kan du logga in på AMF.se/dinasidor med ditt Bank-ID. Väl inne finner du en flik som heter "Dags för pension" och "Prognos & Ändra utbetalning". Där kan du välja utbetalningsstart samt utbetalningslängd. Du följer sedan de tre stegen och slutligen signerar du med ditt Bank-ID för att genomföra ändringen.

    Vi har en hel kalendermånads handläggningstid om du ändrar utbetalningen via vår hemsida. Detta innebär att du senast en hel månad före utbetalningsmånaden behöver genomföra ändringen.

    Har du inget Bank-ID är du välkommen att kontakta vår kundservice så skickar vi en blankett till din folkbokföringsadress. Gör du ändringen via blankett så behöver du senast skicka in den två månader före utbetalningsmånaden.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Julia J