pension

Hej jag är 61 år idag  kan jag redan nu, ansöka om pension i förväg om ett 1 år blir jag 62 år och kan jag börja ta ut den då när jag blivit 62 år

Kommentarer

  • Hej Christer!

    Enklast att starta igång sina utbetalningar är via AMF.se/dinasidor. Där går du in under fliken "Dags för pension" -> "Prognos och ändra utbetalning" och följer 3 steg.

    Du kan tidigast göra ändringar i utbetalningen 7 månader innan och senast 2 månader innan den ska starta.

    Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice om du önskar vägledning.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Sofia B