Pension

Hej,jag är född 59 när kan jag ta ut pension utan att förlora för mycket? Kan jag ta ut 50% då jag har sjukersättning på 50%

Kommentarer

  • Hej Ann-Christin!

    Tack för din fråga.

    Om det är möjligt beror lite på vilken typ av tjänstepension du har hos oss. När du startar utbetalning av tjänstepension väljer du på hur många år du önskar att få utbetalningar, det går alltså inte att ta ut 50%.

    För att ta reda på vad du har för avtal och möjligheter för utbetalning behöver du kontakta vår kundservice.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Julia J