Pension

Hej!
Det står att min arbetsgivare har betalat in 0 kronor till tjänstepension/premie. Det har gått några månader sen jag blev 25 år. Ska det inte stå att de betalat in något? Eller ser man det inte från året är slut?

Kommentarer

  • Hej L,

    Tack för din fråga! När man arbetar som privatanställd arbetare så betalar arbetsgivaren in premier normalt sett en gång per år. Den inbetalningen avser då det man tjänat året innan. Det innebär att det du arbetar och tjänar in under 2021 kommer arbetsgivaren betala in under 2022.
    Om du vill veta när inbetalningen kommer att ske så kan du vända dig till din arbetsgivare.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Vad har jag för försäkringar?
    Jag heter sameh
  • Hej Sameh,

    Tack för din fråga!

    Önskar du få mer information gällande eventuella försäkringar som du har hos oss så kan du logga in på amf.se/dina sidor med BankID eller ringa in till oss på 0771-696 320 så hjälper vi dig gärna vidare.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Camilla

    Camilla F