pension

Den löneförhöjning som jag nu får i april, kommer den att påverka min pension när jag nu går i pension i juli?

Jag har tecknat Återbetalningsskydd, kan jag avsluta när jag vill eller gäller då den till jag har tagit ut min tjänstepension?

Kommentarer

  • Hej Grethel,

    Tack för din fråga!

    Arbetsgivaren rapporterar den årliga bruttolönen till ens valcentral. Har du en ny lön tillsvidare, kan du alltid dubbelkolla så att den är rapporterad till din valcentral. (Fora, Collectum, SPV eller Pensionsvalet)

    Har man ett återbetalningsskydd, kan man i de flesta fall ta bort det under utbetalningens gång.
    Man kan alltid se över ens återbetalningsskydd och hur man går tillväga för att ta bort eller lägga till det, inloggad på Dina sidor.

    Med vänliga hälsningar,