Påverkas min tjänstepension

Jag kommer att arbeta 4 veckor i sommar och kanske strödagar i höst. Påverkas då min tjänstepension.
Susanne

Kommentarer

  • Hej Susanne,

    Det går i de flesta fall bra att arbeta samtidigt som du tar ut tjänstepension från AMF.

    För att kunna ta ut din ITP 1 eller ITPK före avtalad pensionsålder behöver du dock sluta jobba helt, eller jobba mindre än 8 timmar i veckan. Du får inte ha sjukpenning, sjukersättning eller arbetsskadeersättning, och inte heller ansökt om sådan ersättning.
    Emma Kundservice