Pausa utbetalning

Hej!
Jag vill bara dubbelkolla ifall jag tolkat det rätt att man inte kan avbryta tjänstepension ifall den väl börjat? Säg att man missat att skjuta upp den och utbetalningar börjar vid 65 men man vill egentligen ta den vid 66. Kan man då inte avbryta?
Mvh
Hanna

Kommentarer

  • Hej Hanna,

    Eventuella ändringar av tjänstepensionen behöver inkomma till oss senast 2 månader innan utbetalningen är planerad att starta. När utbetalningen påbörjats är det tyvärr inte möjligt att göra några ändringar.
    Emma Kundservice