Vad händer om jag skjuter upp min pension?

Fyller 65 den 13 oktober, om jag väntar till 1 jan med att ta ut pension, tjänar jag då 1 år?

Kommentarer

  • Hej Leif,

    Det som händer när man skjuter upp en utbetalning är generellt att man får en högre månadsutbetalning på grund av att pengarna hinner förränta sig något ytterligare, och att din avkastning räknas till din utbetalning.

    Hur mycket högre utbetalningen blir beror på hur hög avkastningen är och hur länge man skjuter upp utbetalningen.