Min efterlevnadspension efter min make försvinner den om jag själv tar pension vid 63år?

Jag har en pension efter min make som betalas ut en gång i månaden. Kommer jag att få det även om jag går i pension vid 63?

Kommentarer

  • Hej Pia,

    Tack för din fråga! Efterlevandepensionen är alltid tidsbegränsad men den påverkas inte utav att du påbörjar uttag av din egna tjänstepension.
    För att veta hur länge din efterlevandepension pågår kan du logga in med ditt bank-id på dina sidorAMF och se det under fliken "Efterlevandepension".
    Om du saknar bank-id så kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra