Erbjuder AMF ekonomiskt stöd?

Hej, jag kommer att bli pension snart och har varit arbetslös sedan 3 år och fick veta att jag har en låg pension och då blev jag så orolig för min framtid och ville fråga hur ska jag klara mitt liv och mina räkningar o.s.v..
Läste lite om äldreförsörjningsstöd hur fungerar detta ? får jag stöd ?

Med vänliga hälsningar
Parviz

Kommentarer

  • Hej Parviz!

    Äldreförsörjningsstöd är ingenting AMF tillhandahåller eller sköter utbetalningen utav. Du kan ringa till Pensionsmyndigheten så kan de hjälpa dig att besvara frågor som rör olika typer av bidrag och ersättningar man som pensionär kan ansöka om.
    Pensionsmyndigheten har telefonnummer 0771-776 776

    Med vänlig hälsning,
    Lisa