Låg pension

Hej jag har inte jobbat i Sverige så många år . Jag har också pluggat i 5 år så  min pension är väldigt låg. Som jag läste skulle jag få cirka 500 kr per månad om jag går i pension vid 65. Hur var kan jag lägga extra pengar varje månad för att få en bättre pension .Tack för hjälpen sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Tack för din fråga! Om man vill börja spara själv till sin pension så kan man teckna ett privat pensionssparande. Det är inte längre möjligt att teckna ett sådant pensionssparande hos AMF men du kan teckna ett sådant hos en bank.
    Du kan också teckna ett fondsparande utan koppling till pension.
    Du kan läsa mer om ett sådant sparande här!

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra