Låg avkastning på traditionell försäkringar i oktober 2019.

Hej,

börserna har gått upp rätt rejält under hösten men i oktober var avkastningen på traditionell försäkring mycket modest, några promille bara.
Varför? Rör det sig om någon typ av eftersläpning som jag inte uppmärksammat tidigare?

Mvh, Kurt

Kommentarer

  • Hej Kurt, tack för din fråga!

    Det finns ingen särskild eftersläpning på avkastningen i våra traditionella försäkringar. Avkastningsräntan för en viss månad redovisas i den traditionella försäkringen i början av den nästkommande månaden.

    Avkastningsräntan kan en enskild månad vara positiv eller negativ, men på längre sikt har den i princip alltid varit positiv. Det går att se genomsnittliga avkastningssiffror på den här sidan. Tjänstepensionen är ett långsiktigt sparande och AMF har fokus på just långsiktighet i våra placeringar.

    Vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.