Jag har inte fått min utbetalningsavi?

Kommer min utbetalningslapp med posten idag ? Frågar för förra månaden fick jag leva på nudlar hela helgen på grund av att ni inte skickade i tid utan jag fick pengarna på måndag istället för fredag

Kommentarer

  • Hej Christer,

    Tack för din fråga!

    Vi skickar våra utbetalningsavier så att de ska hinna landa hos våra pensionskunder på utbetalningsdatumet. Just detta utbetalningssätt är inte lika tillförlitligt som en banköverföring och det finns dessvärre inget sätt att garantera att posten kommer fram rätt i tid, men såklart håller vi tummarna för att du får avin nu innan helgen.

    Vill du byta utbetalningssätt kan du inkomma med ett kontonummer till oss, och på så sätt vara säker på att utbetalningen kommer fram när den skall.

    Kontonummer lämnar du till oss på Dina sidor, har du inget BankID är du välkommen att kontakta vår kundservice så skickar vi hem en blankett till dig.

    Vänligen,
  • Hej! Min pension har inte kommit än 21/9 2021. Vad har hänt?
  • Hej Annica,

    Tack för din fråga! Vi betalar alltid ut den 22:a varje månad så denna månads utbetalningen kommer imorgon, onsdag 22:a september. Skulle 22:a ligga på en helgdag så får man utbetalningen närmsta vardagen före.
    Om du vill att vi ska säkerställa att din utbetalning kommer imorgon behöver du kontakta vår kundservice.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Hej pa er,hoppas att ni kommer at ha en trevlig dağ.
    Pension betalning skedde alltid i 19 de av manaden...men vi har inte tagit betalnings dessa manad...amf şaka betala den 21..men vardır pension betalning har inte kommit...blev set nagot andring pa betalnings dağlar eller finans det annat del??om ni kan svara jag bilir valdigt tacksam...

  • Hej Anastasia!

    Tack för din fråga.

    Vi betalar ut pension den 22:a varje månad. Om den 22:a är en lördag, söndag eller helgdag får du pengarna vardagen innan.

    Nästa utbetalning sker imorgon, fredag den 21:a januari.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänliga hälsningar,
    Julia J