Kan jag börja ta ut min pension hos er vid 69 års ålder?

Kan jag börja ta ut Kap-Kl vid 69 års ålder?

Kommentarer

  • Hej Mauri, tack för din fråga!

    Det går bra att skjuta fram sin KAP-KL-försäkring och börja ta ut den vid till exempel 69 års ålder. Gör man ingen ändring så börjar den dock automatiskt att betalas ut vid 67 års ålder.

    Börjar du närma dig pensionsålder och vill göra någon ändring i din kommande utbetalning kan du enklast göra detta på Dina Sidor med hjälp av Bank-ID.

    Vänliga hälsningar,