Kan jag flytta min pensionsförsäkring till bolag utanför Sverige?

Jag har flyttat permanent utomlands. Är det möjligt att flytta min pension jag har med er till min pensionsförvaltare jag har här i Australien? Om möjligt, hur går jag till väga?

Kommentarer

  • Flytt kan normalt ske till försäkring i utländskt bolag så länge den försäkring som flytten sker till uppfyller inkomstskattelagens kvalitativa krav på en pensionsförsäkring, i annat fall kan avskattning komma att ske.
    AMF tar inte något ansvar för att detta sker korrekt, vi rekommenderar därför att kontakt tas med Skatteverket innan flytt begärs.

    Med vänliga hälsningar