Hur registrerar jag mitt personkonto på er hemsida?

Hej!

När jag skall registrera mitt bankkonto hos Er som är Nordea så går inte det.
Systemet accepterar inget av de alternativ jag försöker registera, utan hur jag än skriver mitt personkonto (10 siffror) XXXXXXXXXX, eller XXXXXX-XXXX, eller (12 siffror)  XXXXXXXXXXXX, eller XXXXXXXX-XXXX + clearnummer 3300 så accepteras inte min registrering.
Undrar där för hur skall personkontot hos Er skrivas in inkl clearingsnummer?

Kommentarer

  • Hej Carita!

    Om du har ett personkonto hos Nordea, med ditt personnummer som kontonummer, skriver du in det så här:

    3300ÅÅMMDDNNNN
    (ÅÅ = år, MM = månad, DD = dag, NNNN = dina fyra sista siffror)

    Du skriver alltså clearingnumret först, därefter ditt 10-siffriga personnummer direkt utan mellanslag eller bindestreck.

    Om det mot förmodan inte skulle fungera är du välkommen att ringa oss på 0771-696 320 så hjälper vi dig den vägen istället.

    Vänliga hälsningar
  • jag har ett swedbankkonto,var skriver jag in det ?

  • var registrerar jag mitt Swedbankskonto ?
  • Hej Ulf, tack för din fråga!

    Du börjar med att logga in på Dina Sidor med Bank-ID eller e-legitimation. Där inne på startsidan hittar du en ruta där det står "Utbetalningskonto", och där kan du ange ditt kontonummer.

    Vänliga hälsningar,
  • Hej
    om jag när jag loggar in ser fel konto som säkert har legat där ett tag. Då detta är avslutat finns det något jag kan göra eller få veta var pengarna finns.
  • Hej Kalle,

    Tack för din fråga.
    Det är bra om du tar kontakt med vår kundservice på telefon 0771-696 320. Vi kan tillsammans kolla på din utbetalning och se om den fortfarande är aktiv. Är det ett kontot felaktigt kan vi vägleda dig hur man registrerar ett nytt på hemsidan, men vi kontrollerar också om utbetalningen gått till kontot eller kommit till oss i retur.

    Önskar dig en fin dag.
    Hälsningar
  • Hur skall jag göra när jag inte bor i Sverige, att komma åt info på min utbetalnig.
  • Hej Zdena,

    Stort tack för din fråga!

    För att logga in på amf.se/dinasidor krävs ett svenskt BankID. Om du inte har tillgång till ett BankID går det bra att kontakta oss per mail eller telefon så skickar vi dig den önskade informationen brevledes.

    Vänligen,
  • pekny den chcel by som vas poprosit o prihlasovacie udaje. Keďže som slovenským občanom vo Švédsku a len pracujem, nemám účet v žiadnej švédskej banke. preto by som Vas poprosil o pridelenie hesla k AMF.
  • Hi Peter!

    Please come back with your question in Swedish or English, and we will help you further.

    Wish you a nice day!

    Sincerely,
    Julia J