Hur mycket får jag jobba samtidigt som jag tar ut pension?

Hej
Hur mycket får jag jobba när jag väl börjat ta ut tjänstepension.
Har hört 8 tim per/vecka är det riktigt. Om isåfall kan jag jobba 40tim en vecka
och sedan inget de närmaste  4 veckorna

m v h

Per-Åke

Kommentarer

  • Hej Per Åke!

    Det beror på inom vilket avtalsområde du arbetar. Arbetar du som tjänsteman får man max arbeta 8h per vecka.
    Inom kommun och landsting finns det inga regler, och inte heller inom privatanställd arbetare.
    När man arbetar statligt får man endast ta ut pensionen i pensioneringssyfte. Detta innebär att du helt måste avsluta din anställning.

    Ha en trevlig dag,
  • Tusen tack för snabbt svar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.