Jag är sjukskriven. Finns det stöd att få?

Har återigen blivit sjukskriven för utmattningssyndrom finns det någon ersättning jag kan få. Hur går jag tillväga.. jobbar som usk på psykiatrisk avdelning i göteborg stad. Kommunal tillhör jag. Mvh margreth

Kommentarer

  • Hej Margreth,

    AMF har endast tjänstepension. Jag tror att det är AFA Försäkring som du bör kontakta för att se om det finns någon sjukersättning för dig att få.

    Vänliga hälsningar

  • Hej har varit sjukskriven  från  11/10  2018 31/1
    2019 Hur gör jag får jag nån ersättning från er nu sckicar jag mina läkaren intyg ska börja jobba den 1 februari är uska på sterilcentralen har blivit opererad har stomi mvh linda

  • Hej Linda, tack för din fråga!

    AMF hanterar som sagt endast tjänstepension, vi har inte hand om någon sjukersättning. Däremot kan du vända dig till AFA Försäkring och fråga dem om de kan hjälpa dig.

    Vänliga hälsningar,