Har ni investeringssparkonton? (ISK)

Förut sparade jag i fonder hos er (vid sidan av min pension). Tänkte börja spara igen, men vill då spara i ISK-fond. Går det bra?

Kommentarer

  • Hej Kjell!

    Vi erbjuder inte ISK-konton, men däremot fondkonton som du kan öppna hos oss här. Har du redan ett befintligt fondkonto hos oss kan du återuppta sparandet. Mer kan du läsa på som inloggad på vår hemsida och ditt fondkonto.

    Du kan även handla i våra fonder hos andra bolag, som exempelvis erbjuder investeringssparkonton. Listan på vilka bolag du kan köpa våra fonder hos hittar du här.

    Vänligen,
  • Hej
    Jag undrar vad som händer om jag börjar fondspara hos er och sedan av någon anledning byter jobb och tjänstepensionen tillhör ett annat bolag?
  • Hej Marlene,

    Tack för din fråga!

    Om du väljer att spara i ett vanligt fondkonto (utan koppling till pension) har det ingen påverkan med om du skulle välja att byta arbetsgivare. Du styr du själv hur mycket som skall sättas in till det kontot.
    Har du AMF som förvaltare för en fondförsäkring men skulle byta arbetsgivare, kan de framtida premierna betalas in hos ett annat bolag.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej!
    Har ni någon försäkring som täcker om man blir sjuk innan pension
  • Hej Mikael,

    Tack för din fråga!

    Du finner svaret i ett annat inlägg. Se nedan.
    Jag är sjukskriven. Finns det stöd att få?

    Med vänliga hälsningar,