Hälsodeklaration fråga 4

Ska all info om besök till vårdcentral för vanligt cellprov samt mammografiundersökning skrivas in? Det görs ju med ca 2-3 års mellanrum.

Kommentarer

  • Hej Johanna,

    Tack för din fråga! Man ska svara ja på den frågan om man sökt för specifika sjukdomar, ex diabetes, misstanke om cancer och så vidare. Man behöver inte svara ja på den frågan om man gått till läkaren för hosta eller liknande. Dessa som du säger är ju rutinundersökningar och dessa behöver du alltså inte ange.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra