Gå i pension

Gäller ersättningen för både allmänpension och tjänstepension from den 1:den månad man fyller 65, oavsett vilket datum man är född?

Kommentarer

  • Hej Anne!

    Tack för din fråga.

    Perioden som utbetalningar från AMF avser är innestående månad, det vill säga den första till den sista, månaden som utbetalningen sker.

    För att ta reda på hur den allmänna pensionen fungerar får jag hänvisa dig till Pensionsmyndigheten.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Julia J