Fråga kring vad som händer när det inte finns pengar kvar i pensionskontot

Hej!
Någon arbetsgivare jag haft har sparat min  tjänstepension hos er. Jag har nu mindre kvar på kontot än er års avgift. Vad händer när jag går under 0? Jag kan väl inte bli skyldig er något?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Om ditt försäkringskapital är 0 kr så dras inte längre några avgifter, du kommer alltså inte att bli skyldig AMF något.

    Med vänlig hälsning,
  • Jag är med om samma sak nu 2022. Avgiften äter upp hela beloppet! Värdeutvecklingen har således varit sämre än årsavgiften, vilket gör att jag kommer lägga AMF på minnet.

    Till min fråga: gäller ovan svar från er fortfarande? Att jag inte blir skyldig något när kontor står på 0kr?
  • Hej Therese,

    Det föregående svaret stämmer. Om ditt kapital är 0:- så blir du inte återbetalningsskyldig.

    Vänligen,
    Sofia
    Sofia D