Förtidspension

Gå i pansion tidigare än 65 hur långt före måste man söka är 64 år

Kommentarer

  • Hej Kent,

    Tack för din fråga!

    Det går att starta din utbetalning tidigare än 65 år. Vi behöver få in din anmälan två månader innan du vill att utbetalningen ska starta. Detta kan du göra via Dina sidor eller så är du välkommen att kontakta vår kundservice så skickar vi ut blanketter till dig.

    Med vänlig hälsning,
  • När kan man ta ut sin pension?  Är född  -62.
  • Hej Harry!

    För de flesta pensionsavtal är tidigast möjliga uttag från 55 år och 1 månad, logga in på Dina sidor för att se vad som gäller just för dig!

    Med vänlig hälsning,
    Noa
    AMF
  • Söka pension vid 55 år.
  • Hej Christel.

    Tack för din fråga!

    Det går att starta din utbetalning tidigare än 65 år. Vi behöver få in din anmälan två månader innan du vill att utbetalningen ska starta. Detta kan du göra via Dina sidor eller så är du välkommen att kontakta vår kundservice så skickar vi ut blanketter till dig.

    Med vänlig hälsning,
    Noa
    AMF