Förmånstagarförordnande

Påverkas min utbetalning om jag tar bort förmånstagarförordnandet? Jag är 66 år o arbetar fortfarande. Om det påverkas - hur mycket gör det? Har 3 söner som samtliga arbetar.

Kommentarer

  • Hej Irene,

    Stort tack för din fråga!

    Det finns ingen avgift för ett återbetalningsskydd med man får inte ta del av arvsvinster om man har ett återbetalningsskydd. Arvsvinst innebär att när du avlider fördelas pengarna som finns kvar i din försäkring mellan andra sparare som fortfarande lever och som inte heller har återbetalningsskydd. Arvsvinsterna gör din egen pension högre. Har man inte återbetalningsskydd ökar det månatliga beloppet mellan ca 10-20%.

    Vänligen,