Flytta kapital

Hej
Jag har nyligen bytt från traditionell försäkring till fondförsäkring, kan jag flytta med kapitalet för det följde inte med? Hur gör jag isf.

Kommentarer

  • Hej Jacob, tack för din fråga!

    När man gör en så kallad internflytt, dvs byter från traditionell försäkring till fondförsäkring eller tvärtom, så kan hela flyttprocessen ta några månader att färdigställa. Det första som sker är att det öppnas en ny försäkring dit pengarna ska flyttas, och det låter i ditt fall som att det är vad som hittills har hunnit ske.

    Om du vill att vi tittar på dina personliga uppgifter och svarar mer ingående på hur det ser ut i ditt fall, ber vi dig kontakta oss på antingen 0771-696 320 eller info@amf.se.

    Vänliga hälsningar,