Flytt av tjänstepension

Hej,
Jag har min tjänstepension inom KAP-KL i en annan bank, och funderar på att flytta dessa. Jag har tjänstepensionen uppdelad på tre stycken olika avtal, där endast en har en pågående insättning. Om jag flyttar över dessa till AMF, går de över som tre stycken fonder eller kan man slå ihop dem till en?

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för din fråga!

    Det går tyvärr inte att slå ihop försäkringarna så om du väljer att flytta dina tre försäkringar till AMF kommer det finnas tre försäkringar hos oss.

    Om du har fler frågor gällande flytt för KAP-KL kan du göra detta via din valcentral, som sannolikt är Pensionsvalet. Kontakta dem om du behöver hjälp med att starta ett flyttärende.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Caroline Kundservice