Flytt av försäkring

Hej, jag en tjänstepension hos SEB som heter 54*********. Kan jag flytta den till AMF?

Kommentarer

  • Hej Thomas,

    Tack för din fråga! Normalt sett kan man flytta de flesta tjänstepensionsförsäkringar och oftast är det valcentralen som sköter flytt utav dom. Vi kan inte se på ett försäkringsnummer vad det är för typ av tjänstepensionsförsäkring och kan därför inte svara på om den är flyttbar. Det bästa är att du kontaktar SEB för att se om den är flyttbar och hur du gör för att flytta den alternativt att du tar reda på vad försäkringsavtalet heter och kontaktar vår Kundservice här så kan vi hjälpa dig vidare.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra