Efterlevnads pension

Hej jag får efterlevnads pension efter min far som nyligen gick bort. Summan är under hundralappen i månaden, min fråga är , kan man få utbetalt allt i en klumpsumma eller måste det vara månadsvis?
Micke

Kommentarer

  • Hej Micke,

    När det kommer till efterlevandepension så ärver man hela utbetalningsupplägget. Det går således inte att få det utbetalt som ett engångsbelopp dessvärre. Det går däremot att ändra till utbetalningar kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis istället för månatliga utbetalningar. Om du önskar göra en sådan ändring så behöver du ringa in till vår kundservice på 0771 696 320.

    Vänliga hälsningar,

    Ramón Kundservice