Spelar förmånstagares ålder någon roll?

Om jag vill göra barn till förmånstagare så fyller jag i en blankett.
Frågan :  hur gamla kan barnen vara för att få vara förmånstagare före min sambo ?

Kommentarer

  • Hej Kent, tack för din fråga!

    Barnens ålder spelar ingen roll, de kan stå som förmånstagare oavsett hur gamla de är.

    Det som avgör vem som är första respektive andra förmånstagare är huruvida du skrivit ett särskilt förmånstagarförordnande eller inte. Har du inte angett något eget - särskilt - förordnande så gäller automatiskt ett generellt förmånstagarförordnande som innebär att det i första hand är din make/maka/registrerade partner/sambo som är förmånstagare, och i andra hand dina arvsberättigade barn.

    Vänliga hälsningar,