E-legitimation

Vi som bor i utomlands kan inte få e-legitimation i Sverige eftersom vi inte bor där och har en svensk bank. Därför har vi inte heller möjlighet att gå in på mina sidor och kolla saker och ting hos AMF, Pensionsmyndighetens och Skatteverkets sidor. Vi kommer helt enkelt inte åt dessa sidor , samt att vi inte får post om man inte gör själv begär till exempel ett utbetalningsbesked.
Dom sakerna vill jag att det skulle tas hänsyn till i fortsättningen utan att man måste börja ringa efter utgifterna.

Kommentarer

  • Hej Pauli,

    Tack för din fråga. Det stämmer att man inte kan komma åt sina sidor på AMF om man inte har ett bank-id. Om man som kund inte kommer åt dessa sidor kan vi ändra så att man istället får brev och information hemskickat istället. Om du vill att vi ställer in detta för dig så kontakta oss på Kundservice här!

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra