Hur skaffar jag e-legitimation (Bank-ID)?

Hur skaffar jag e-legitimation?

Kommentarer

  • Hej Hanassi,

    Tack för dig Fråga!

    För att skaffa en e-legitimation eller ett Bank-ID så behöver du vända dig till din bank. Du kan få mera information om Bank-ID och vilka banker som erbjuder dessa tjänster genom att klicka här.

    Med vänliga hälsningar,

  • Jag bor i Finland och får pension från AMF. Nu vill jag veta hur jag får svensk e-legitimation . Jag har inget bankkonto i Sverige. När jag skall signera levnadsintyget vore det mycket smidigare. Har väldiga svårigheter att gå och få en stämpel från FPA i Finland. Vore smidigare om jag kunde gå in och signera med svenskt e-legitimation. Tack på förhand.
  • Hej Björn, tack för din fråga!

    För att skaffa ett svenskt Bank-ID eller e-legitimation behöver du ta kontakt med en svensk bank, som då hjälper dig att få ett. Det fungerar tyvärr inte att logga in eller signera på vår hemsida med utländska e-legitimationer.

    Vänliga hälsningar,
  • Det har jeg forsøkt. Hatt konto i Swebank i 28 år , flytta hjem til Norge 2008 . Det er helt umulig å få et konto eller id så lenge du ikke er skriven i  Sverige sier dom!. Drt må kunne gå o gjøre noe med , det er jo mange av oss. Har ingen mulighet og kolla nått som har med den svenske pensjonen å gjøre. Så det må ju løses for oss.
  • Hej Marit,

    Jag beklagar att det inte fungerat för dig att kunna skaffa ett bank-id. Tyvärr är detta inget vi på AMF kan påverka och göra för kunden. Ett bank-id kan endast banker administrera. I dagsläget är bank-id det enda sätt som man som kund kan logga in på AMF. Har man inte bank-id kan man istället få utskick från oss postalt.
    Du har inställt att du ska få brev postalt från oss. Om det skulle vara någon information du behöver är du välkommen att kontakta vår Kundservice så kan vi skicka hem det till dig.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Hej, jag har ingen möjlighet att få bank konto. Därmed ej heller bank ID.
    När kommer ni att ha en alternativ e-id tjänst?

    Mvh Tom
  • Hej Tom,

    Tack för din fråga! I nuläget har vi inga planer på att införa en alternativ id-tjänst men vi tar vidare din synpunkt till våra utvecklare.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice

    Petra
  • HI
    I'm Living in Canada
    I start to get my AMF 2020 June 01
    Still don't get any money way??????
    I have giving you all my banking info
    Same as the one to Forsakringskasn
    and it works the very best!!!!!!!!!!
    so what is the problem
    The Canadian government is charging interest
    on this is money that I don't have received
    Lars
  • Hi Lars Erik,

    Thank you for contacting us. Please contact our customer service and we will help you.

    Have a good day!

    Best regards,
    Petra
    Customer service
    Petra