Hur byter jag fördelning i min fondförsäkring?

Hej, hur gör jag för att behålla de fonder jag nuhar men att justera till andrapå nästkommande ? Jag är medveten om att antalet är begränsat.

Kommentarer

  • Hej Sören, tack för din fråga!

    Om det gäller fondförsäkring (pensionsförsäkring) så kan du ändra fondfördelning för kommande inbetalningar inloggad på Dina Sidor, på vår hemsida. När du är inloggad klickar du dig fram till Dina pensionsförsäkringar/Översikt alla försäkringar, och därefter klickar du på den eller de försäkringar det gäller. Där kommer du att se alternativet Välj fonder bredvid Fonder för kommande inbetalningar.

    Om det gäller sparande i ett vanligt fondkonto utan koppling till pension, så kan du använda dig av denna blankett.

    Om du är osäker, kontakta oss gärna på telefon 0771-696 320.

    Vänliga hälsningar
  • Kan jag ändra fondfördelning under tiden jag tar ut min pension
  • Hej Bodil!

    Ja det går att genomföra byten under utbetalningen.
    Enklaste sättet att genomföra dessa val är genom de steg min kollega skrev tidigare i denna tråd.

    Återkom gärna om du har ytterligare frågor!

    Ha en trevlig dag,