Betalas min tjänstepension ut om jag fortsätter arbeta efter 65?

Angående tjänstepension. Jag räknar med att jobba ett tag till efter 65. Jag är fast anställd dock inte på heltid. Betalas tjänstepensionen ut ändå?

Kommentarer

  • Hej Bengt.

    Generellt betalar vi ut tjänstepension automatiskt vid 65 år ålder.
    Man kan dock skjuta på sin försäkringsstart om man önskar.

    Önskar man ändra på utbetalningsstarten gör du det enklast på dina sidor .

    Har du fler frågor som rör dig specifikt kan du kontakta vår kundservice

    Vänliga hälsningar