Betalar jag rätt skatt?

Fått restskatt i år med 2000 kr.

Kommentarer

  • Hej Leif,

    Tack för din fråga! Vi drar automatiskt 30% i skatt på utbetalningar. Ibland räcker det inte till vissa då man kanske har många olika utbetalningar från olika håll.
    Om du vill att vi ska dra mer i skatt kan du med bank-id ändra skattesats på Mina sidor och ändra skattesats under fliken "Dina uppgifter".
    Har du inget bank-id kan du också kontakta vår Kundservice så kan vi hjälpa till att höja skattesatsen.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Hej det gäller
    Marit jag jobbar extra min fråga är är det arbetsgivaren som ska betala skatten , idag har jag ett extra avdrag på min allmänna pension med 3000 kr Jag vill inte ha restskatt ?
  • Hej Marit,

    Tack för din fråga!

    Om du vill höja skatten på dina utbetalningar hos oss på AMF så kan du göra som min kollega nämnt här ovan. Har du frågor gällande restskatt så hänvisar vi till Skatteverket som hjälper dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,

    Camilla F