Bestämma tid för utbetalning

Hej!
Tänker jobba 2 år extra men måste då även ange hur länge jag vill ha pensionen utbetald tex 10 år. Min fundering kan jag ändra det innan pensionen vid 67 år till tex 5 år?
Hälsningar

Kommentarer

  • Hej Peter,

    Tack för din fråga!

    Ja det är fullt möjligt! När du är inloggad på vår hemsida med BankID för att göra dessa ändringar, behöver du inte knappa in att utbetalningen skall betalas ut på 10 år. Den ändringen går att göra fram tills att utbetalningen skall ske nästa gång.

    Med vänliga hälsningar,
  • När tidigast vilken ålder kan jag ha för och ta ut mina pengar
  • Hej Rosemarie,

    Tack för din fråga!

    Om du refererar till hur ung man tidigast kan vara för att börja plocka ut pensionen. Där är det väldigt beroende på vilken/vilka försäkringar man har. (Se nedan)
    SAF-LO är det 55 år.
    AKAP-KL/KAP-KL är det 60 år.
    PA16 är det 61 år.
    ITP/ITPK gäller 55 år.

    Du ser enklast över dina försäkringar inloggad med BankID på Dina sidor.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej Hittade endast val av utbetalningstid på 5år,tio år,och livsvarigt
    Finns inte fler alternativ tex 6år?
  • Hej Leif,

    Tack för din fråga.
    Det är olika uttagsalternativ för olika försäkringar. För att vi ska kunna kolla närmare på vad som gäller för just din försäkring, så kan du kontakta vår kundtjänst per telefon eller mail.

    Med vänlig hälsning