Basbelopp

Är storleken utav utbetalningen ifrån AMF- försäkring KAP-KL Traditionell försäkring knuten till det årliga basbeloppet eller är summan som anges som ca utbetalning per månad ex.5 år,den summa som kommer att utbetalas.

Kommentarer

  • Hej Bertil!

    En prognosberäkning är i princip en simulering av dina försäkringar in i framtiden.
    När vi beräknar ett utbetalningsbelopp så utgår vi från befintligt pensionskapital,
    sedan gör vi flera antaganden om framtiden bl.a. avkastning och utbetalningslängd.

    Aktuell prognosränta för traditionell försäkring är 1,25% brutto.

    Mvh,
    Noa

    AMF
  • Man ska nog precisera mer än så. Menar man 1,25 procent på hela beloppet eller på vinsten. Gäller det 1.25 procent per år så skriv ut detta.
  • Hej Anders,

    I prognosen räknar vi med en avkastningsränta på 1,25% för varje år.

    Här hittar du aktuella siffror för vår traditionella försäkringar och hur avkastningen har sett ut historiskt.

    Med vänlig hälsning,