Avkastningen på tjänstepensionen blev ju bra!

Jag undra var man ser pengarna som avkastningen ger.. nu var det ju 7% men min summa på utbetalning  är exakt samma som  innan.. den borde rimligtvis öka en del. Conny

Kommentarer

  • Hej Conny,

    Tack för din fråga! På ditt årsbesked kan du se hur mycket försäkringen ökade i avkastning året innan. Vi skickar dessa i januari varje år digitalt eller postalt.
    Är man under utbetalning och har haft en positiv värdeökning får man ett högre utbetalningsbelopp och det får man från januari varje nytt år om man har en traditionell försäkring. Sedan får man samma utbetalningsbelopp varje månad under året tills vi räknar om beloppen igen. En utbetalning är aldrig exakt samma varje år utan det förändras alltid i januari varje nytt år. Om du kontaktar vår Kundservice så kan vi se hur det ser ut med dina utbetalningar hos oss.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra