Avkastning 2020

Hur påverkar detta min tjänstepension att det varit hög avkastning 2020?

Kommentarer

  • Hej Maj-Lis,

    Tack för din fråga! Hög avkastning gynnar dig som kund då ditt pensionskapital ökar. Ju högre pensionskapital man har desto högre blir utbetalningen. Om man är under utbetalning och har fått en hög avkastning exempelvis 2020 innebär det att utbetalningsbeloppet för 2021 höjs.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra