Avgifter tjänstepension

Hej! Jag undrar vad det är för avgifter på följande se bild. Varmt tack på förhand!
Vänliga hälsningar Anna

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Tack för din fråga!

    För Avtalspension SAF-LO gäller följande avgifter:
    40 kronor i fast avgift oavsett antal försäkringar plus 0,15 procent av pensionskapitalet. För pensionskapital som tjänats in före 1996 tas ingen fast avgift ut. Total årlig avgift uppgår till högst 300 kronor oavsett antal försäkringar.

    För ITP1 och ITP1 ständig trad gäller följande avgifter:
    50 kronor i fast avgift plus 0,20 procent av pensionskapitalet.

    Med vänlig hälsning,
  • Som jag förstår ändrades avgiften för AMF global 2020 till 0,2% för dem med tjänstepension hos er?
    Jag har en PPAK där avgiften enligt uppgift är 0,4%, varför det?
  • Hej Marie-Louise,

    Stort tack för din fråga.

    Det stämmer, avgiften är 0.2%. Om du ser över aktuella avgifter på länken nedan är det viktigt att du väljer PPAK i fältet för "Välj sparform", då kommer de rabatterade avgifterna att redovisas.

    https://www.amf.se/vara-fonder/fondutbud-och-kurser/

    Vänligen,
    Michaela