Arbete pension

Jag har fyllt 67 år och tar ut pension och tjänstepension från 1 augusti 2031. Om jag arbetar som timanställd efter aug 2021, påverkar det min pension från AMF?

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Tack för din fråga! Att du fortsätter att arbeta kommer inte påverka den utbetalningen som kommer ifrån oss. Det som kan komma att ändras är i så fall ditt utbetalningsbelopp om din arbetsgivare fortsätter att betala in till din tjänstepension. Det sker automatiskt och inget du behöver göra. Vi kan inte se om din arbetsgivare kommer att fortsätta betala in, så är du osäker så fråga din arbetsgivare.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice

    Petra