Börjar utbetalningarna den månaden jag fyller år?

Hej.
Jag tänker gå i pension i sommar och undra hur man räknar år och månad.
Fyller man 62 t.ex den 20, räknas man som 62 år hela månaden eller är det först nästa månad man blir 62 år?

Kommentarer

  • Hej Lasse, tack för din fråga!

    Vi räknar månadsvis, så med andra ord spelar det ingen roll om man fyller år den 1:a eller den 31:a en viss månad. Om man anger att ens utbetalning från oss ska starta en viss månad, så gör vi utbetalningen den 22:a den månaden (oavsett vilken dag man fyller år).

    Vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.