Anmälan ang uttag

Jag tänkte gå i pension vid 62 år 1 månad. Var anmäler jag detta och hur jag vill ha pengarna utbetalda?
Mvh Siv

Kommentarer

  • Hej Siv,

    Tack för din fråga!

    Inloggad på dina sidor finner du möjligheten att ansöka om pensionen. Det gör du i menyn under "dags för pension" - 'Prognos och ändra utbetalning'.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej . Vi är förmedlare och vi ska hjälpa en kund med handlingar för att ta ut sina pensioner i förtid från och med 2022-04-01. Hur gör vi enklast?

  • Hej Admin,

    Tack för er fråga! För att enklast anmäla uttag från AMF så görs det med kundens bank-id på dina sidorAMF. Saknar kunden bank-id så vänder ni er till vår kundservice så kan vi skicka hem ansökningsblanketter till kunden.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra