AMF småbolag Sverige

I fondfaktabladet står det bl a: ”Fonden är inte utdelande”. Vad innebär det?
De aktieutdelningar som de bolag ger som ingår i fonden, tillfaller dessa utdelningar fonden o därmed oss som köpt andelar i fonden?

Kommentarer

  • Hej Ebbe,

    Tack för din fråga! Alla utdelningar som fonden får via de aktier som fonden äger, återinvesteras i fonden. Tidigare fick man utdelningar ifrån fonden, och då skulle utdelningen beskattas med 30%. Det slipper man nu!

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra