Till dig som fått brev om att vi saknar ditt kontonummer

Vi har skickat ut brev till våra kunder som vi saknar utbetalningskonto till. Vi skickar ut detta brev så att vi kan betala ut tjänstepension till dig.

För att få din pension, behöver du lämna ditt aktuella kontonummer till oss. Det gör du enklast genom att logga in med BankID på vår hemsida.

Om du saknar BankID och vill ha en blankett. Kan du kontakta vår kundservice, så skickar vi den till dig per post. Av säkerhetsskäl kan vi inte ta emot uppgifter om konto via mejl eller telefon.

När vi har fått ditt kontonummer betalar vi ut din innestående pension till dig.

Kommentarer

  • Hej -
    Jag fyllde 67 år i maj 2017 och har därefter levt i tron om att jag har fått pensionen utbetalad regelbundet en gång i månaden, bl a från AMF, från och med juni 2017. Hur kommer det sig att jag i december 2018 får en förfrågan om aktuellt kontonummer för utbetalning? Har något gått snett hos AMF, eller har jag innestående pension från AMF sedan ett och ett halvt år? Och hur kommer det sig i så fall att AMF först nu reagerat på att kontonumret saknas?
    mvh
    Sara
  • Hej Sara, tack för din fråga!

    Om du har fått det ovan nämnda brevet så tyder det på att du antingen aldrig har lämnat några kontouppgifter till oss, eller att du har bytt bank efter din utbetalning startade och missat att informera oss om detta. Det går dock inte att svara säkert på utan att ha sett dina uppgifter hos oss.

    För att vi ska kunna se dina uppgifter och svara på vad som är problemet i just ditt fall, ber vi dig att kontakta vår kundservice.

    Vänliga hälsningar,
  • Hei. Har fått et brev fra dere ang kontonummer som dere spørre om. Skal dere ha mitt svenska eller norsk personnummer?
  • Hej Mary, tack för din fråga!

    När du fyller i kontoblanketten för att anmäla ditt kontonummer till oss, vill vi helst att du fyller i ditt svenska personnummer. På det sättet hittar vi dig enkelt i våra system och kan knyta ditt kontonummer till dina uppgifter hos oss.

    Vänliga hälsningar,
  • Hei,
    Jeg har mottatt blankett for å oppgi konto nr til min bank her i Norge.
    Kan jeg skanne in blanketten som jeg har fylt i og sende den på meijl til dere?
    Mvh
    Rikkart
  • Hej Rikkart,

    Tack för din fråga!

    Det går jättebra att skanna in blanketten och maila till oss. Vår mailadress är info@amf.se.

    Med vänliga hälsningar
  • Lysande information.
    I brevet som kom i veckan beträffande kontonummer. Där står att blanketten finns att hämta på amf.se.
    Där står att man ska kontakta kundservice för att erhålla blankett.
    M a o önskar jag att ni snarast sänder den via mail till undertecknad.

  • Hej Mats,

    Tack för din fråga!

    Om man har ett BankID kan man lämna sitt kontonummer genom att logga in på Dina sidor. Har man inte den möjligheten skickar vi gärna ut en blankett. Du är välkommen att ringa eller mejla vår kundservice med ditt personnummer så ordnar vi det.

    Med vänlig hälsning,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.