Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför har jag fått ett brev om att ni saknar mitt kontonummer?

Vi har skickat ut brev till våra kunder som vi saknar utbetalningskonto till. Vi skickar ut detta brev så att vi kan betala ut tjänstepension till dig.

För att få din pension, behöver du lämna ditt aktuella kontonummer till oss. Det gör du enklast genom att logga in med BankID på vår hemsida.

Om du saknar BankID och vill ha en blankett för att lämna kontonummer kan du skriva ut den härHar du inte möjlighet till detta kan du kontakta vår kundservice, så skickar vi den till dig per post. Av säkerhetsskäl kan vi inte ta emot uppgifter om konto via mejl eller telefon.

När vi har fått ditt kontonummer betalar vi ut din innestående pension till dig.

Kommentarer

  • Hej -
    Jag fyllde 67 år i maj 2017 och har därefter levt i tron om att jag har fått pensionen utbetalad regelbundet en gång i månaden, bl a från AMF, från och med juni 2017. Hur kommer det sig att jag i december 2018 får en förfrågan om aktuellt kontonummer för utbetalning? Har något gått snett hos AMF, eller har jag innestående pension från AMF sedan ett och ett halvt år? Och hur kommer det sig i så fall att AMF först nu reagerat på att kontonumret saknas?
    mvh
    Sara
    Sara
  • Hej Sara, tack för din fråga!

    Om du har fått det ovan nämnda brevet så tyder det på att du antingen aldrig har lämnat några kontouppgifter till oss, eller att du har bytt bank efter din utbetalning startade och missat att informera oss om detta. Det går dock inte att svara säkert på utan att ha sett dina uppgifter hos oss.

    För att vi ska kunna se dina uppgifter och svara på vad som är problemet i just ditt fall, ber vi dig att kontakta vår kundservice.

    Vänliga hälsningar,
    Mattias Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.