Adressändring

Jag ska flytta 1/7-21 och får då en ny adress. Kan jag göra en adressändring här?

Lena

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Tack för din fråga! Om du flyttar inom Sverige och har anmält din adressändring till Skatteverket kommer din nya adress att uppdateras automatiskt hos oss. Du behöver i så fall inte meddela oss din nya adress.

    Flyttar du utomlands så hämtar våra adresser från statens personadressregister (SPAR) och har därför ingen möjlighet att registrera din utländska adress. För att du ska få viktig information skickad till dig behöver du avregistrera dig hos Skatteverket genom att anmäla din utländska adress och att du är utflyttad från Sverige.

    Vill du fortfarande vara registrerad hos Skatteverket men ändå få din post skickad till utlandet, behöver du anmäla en särskild adress hos dem. AMF får uppgifterna automatiskt en kort tid efter det att du anmält din adress till Skatteverket.

    Observera att du behöver anmäla din adress direkt till AMF om du i framtiden byter adress utanför Sverige. Detta eftersom att vi i dessa fall inte får dina adressuppgifter från svenska myndigheter.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice

    Petra