Vilket pris betalar Ale El till en mikroproducent?

Hej
Jag är just i processen att beställa installation av solpaneler. Av olika offerter till mig finner jag att elbolagen betalar aktuellt spotpris på energi som levereras till nätet. Men, det finns leverantörer som också kopplar installationen med leverans till eget nät, då med upp till +40 öre/kWh utöver spotpriset.
Vilket pris betalar Ale El?

Hälsningar

Kjell B

Kommentarer

  • Hej Kjell,
    Tack för din fråga!

    Ale El Elhandel erbjuder:
    • Producenter med en installerad toppeffekt om max 43,5 kW och huvudsäkring om max 63A ett löpande Rörligt timprisavtal.
    • Producenter med en installerad toppeffekt över 43,5 kW eller huvudsäkring över 63A erbjuds ett löpande Rörligt timprisavtal -2 öre/kWh i avdrag. Max installerad toppeffekt på 500 kW.
    Du kan läsa mer här: aleel.se/mikroproduktion/

    Med energifyllda hälsningar,

    Kornelia